Ovaj sajt koristi kolačiće. Kolačići se koriste za analizu i unapređenje korisničkog iskustva i pomažu nam da se ova web lokacija poboljša. Politika o kolačićima.

Plaćanje karticom B2B proizvoda - da li je sigurno i kako se vrši?

Kada razmišljate na koji način je najpametnije platiti B2B proizvod za koji ste se odlučili, verovatno će vam prvo pasti na pamet neki sajt koji omogućava elektronske transakcije ili kreditna kartica. I niste daleko od istine. Ipak, pre nego što se upustimo u detalje ovakvog vida plaćanja, važno je da vas uputimo i na druge opcije (naravno, one zavise od kompanija sa kojima sarađujete).

Načini plaćanja B2B proizvoda

Dakle, pri B2B plaćanju imate više izbora. Ovo su neke od najčešćih opcija:

  • 1. Gotovina
  • 2. Čekovi
  • 3. Kreditne kartice

Plaćanje kreditnim karticama

Sve je veći broj potrošača u Srbiji koji svakodnevno koriste kreditne kartice prilikom plaćanja. Pored toga, u poslednje vreme raste i broj biznisa koji su u poslovanje uključili ovaj vid plaćanja. Ipak, broj ovakvih kompanija je i dalje mali u odnosu na fizička lica.

Kada je u pitanju B2B poslovanje, nemali broj firmi je još uvek opredeljen za druge vrste transakcija. Za veće kompanije uplate putem kreditne kartice nisu problem, ali one manje ih izbegavaju.

Pa ipak, zbog jednostavnosti upotrebe i niske provizije, globalna je težnja da se sve vrste plaćanja prebace na kreditne kartice. Tako posmatrane, one jesu sredstvo za unapređenje poslovanja.

Da biste izvršili uplatu ovim putem i da bi takva transakcija bila sigurna i za kupca i za prodavca, potrebno je da znate da postoje tri nivoa podataka koji se moraju obraditi tom prilikom.

Prvi nivo podrazumeva ime trgovca, iznos za uplatu, datum i žiro račun. Drugi nivo podrazumeva sve prethodno navedene podatke plus nalog za prenos, kod potrošača koji se koristi isključivo za plaćanje karticom, poštanski kod firme, broj fakture i redni broj transakcije.

Poslednji nivo podataka za procesuiranje uplate preko kreditne kartice podrazumeva sve podatke iz prvog i drugog nivoa, šifru proizvoda, opis proizvoda, cenu po komadu (ako je ta vrsta proizvoda u pitanju), količinu, merne jedinice, popuste koje je moguće ostvariti po komadu i za ukupnu količinu proizvoda, pokazatelj kreditne ili debitne sposobnosti i cenu transporta.

Sigurnost

Svi ovi termini mogu delovati zbunjujuće, ali ukoliko ste se bavili bilo kojom vrstom trgovine, verovatno ste se već susretali sa njima i jasno vam je da je u pitanju prilično jednostavan proces. Tačnost ovih podataka je ono što, između ostalog, čini plaćanje proizvoda kreditnom karticom bezbednim. Naravno, ukoliko se odlučite za ovakvu vrstu transakcije, banke nude različite vrste zaštite.

Jedna od mera zaštite je PIN kod, a pored toga, banke nude i opciju sigurnosne SMS poruke, kao i čuvanje određenog ličnog podatka koji je odgovor na sigurnosno pitanje. Na ovaj poslednji tip zaštite ste nailazili čak i ako ste pravili email adresu na Yahoo-u. U slučaju da dođe do problema vezanih za transakciju ili samu karticu, banke imaju u ponudi i korisnički servis ili službeni broj telefona, koji možete pozvati kako biste dobili sve neophodne informacije.

Zaključak

Niz decenija u kojima su kreditne kartice ustanovljene kao sredstvo plaćanja potvrdio je da one umnogome pojednostavljuju trgovinu. Mnogi od nas to mogu da posvedoče i kao fizička i kao pravna lica. U B2B smislu, one su prilično dobra opcija jer je provizija prilikom plaćanja (čak i velikih svota) niska, a sam proces obrade ne iziskuje mnogo vremena. Banke su već dovele do perfekcije sistem zaštite korisnika kreditnih kartica, tako da je ovaj vid plaćanja jedan od sigurnijih. Svakako, pre nego što uspostavite saradnju sa nekom drugom kompanijom, pronađite način da se uverite u njen kredibilitet, jer nijedan vid plaćanja ne može da osigura kvalitet proizvoda.

newsleter icon envelope