Ovaj sajt koristi kolačiće. Kolačići se koriste za analizu i unapređenje korisničkog iskustva i pomažu nam da se ova web lokacija poboljša. Politika o kolačićima.
Kada zamišljate onlajn poslovanje i prodaju proizvoda putem interneta, obično vam prvo pada na pamet direktno povezivanje sa potrošačem. Mnogi onlajn biznisi u Srbiji još uvek nisu u potpunosti upoznati sa benefitima B2B poslovanja, pa samim tim, čak i kada se odluče za ovaj vid prodaje, nisu sigurni na koji način bi trebalo da kreiraju i prezentuju svoje proizvode u okviru istog.
Ako razmišljate da u svoju ponudu uključite B2B prodaju, prvo što morate razumeti jeste da se određeni elementi razlikuju u odnosu na direktnu, odnosno B2C prodaju.
Kada je B2B trgovina u pitanju, treba uzeti u obzir da će se na jednoj platformi naći više korisnika sa različitim potrebama i ciljevima. Na primer, nekima od njih će biti potreban pregledan katalog i grupisanje proizvoda, dok će drugi odabrati paket zbog banera i detaljne analitike i statistike.
Naravno, vama neće biti teško da prepoznate motivaciju klijenata. Zahvaljujući tome, vaš cilj treba da bude da stvorite trajne vrednosti koje će vam doneti stalne klijente.
1. Jednostavnost i jasnoća
Kada želite da pružite više tipova usluga za različite klijente, možete stvoriti sebi bespotrebne komplikacije. Zbog toga, pre nego što predstavite svoje usluge, potrudite se da one budu jasno definisane i da ih prikažete na najjednostavniji mogući način.
2. Mogućnost promene
Kada kreirate B2B proizvod, važno je da ostavite prostora da promenite ono što u okviru ponude nije funkcionisalo. Da biste znali šta treba da izmenite, pratite aktivnosti vaših korisnika.
3. Testiranje proizvoda
Vrlo je važno da proizvode detaljno i redovno testirate. Da biste bili sigurni da će ovaj proces dati realne rezultate, test treba da obavi neko kome je takav proizvod zaista i potreban. Zato se potrudite da odmah nakon formiranja paketa uspostavite odnos poverenja sa korisnicima. Nakon test-faze, imaćete uvid u to koji segmenti vašeg proizvoda funkcionišu, a koji zahtevaju izmene. Takođe, biće vam lakše da ga usmerite ka određenoj ciljnoj grupi.
4. Uvid u direktnu prodaju
Da bi vaš proizvod bio prezentovan u skladu sa svrhom koju ste mu dali, morate uspostaviti kontakt sa članovima tima koji su u direktnoj vezi sa korisnicima. Oni su ti koji posreduju između vas i klijenata i mogu vam dati najrealniju sliku o uspehu paketa koji nudite. Takođe, pažljivo birajte ljude koji će se naći u ovom timu, jer je njihov zadatak da poznaju proizvod do najsitnijih detalja.
5. Uspostavite ravnotežu u ceni
Ono što dovodi firme do gubitka klijenata jeste nagla promena u ceni. Neke kompanije prave takve poteze zbog finansijskih poteškoća. Kako do toga ne bi došlo, morate od samog početka imati jasno utvrđenu cenu, kao i poverenje klijenata kojima je vaš proizvod posvećen.
Iako smo naveli pet stavki koje su od presudne važnosti za uspeh proizvoda, postoji još nekoliko segmenata na koje treba obratiti pažnju.
Kao prvo - morate imati strategiju za lansiranje proizvoda.To podrazumeva određeni vremenski okvir, tačno utvrđeno tržište i marketing.
Drugo - za svaki biznis je važno da poznaje prednosti i mane konkurencije. Obratite posebnu pažnju na ponudu drugih firmi koje nude istu ili sličnu uslugu. Ipak, ne dozvolite da se nadmetanje sa konkurentima nađe ispred potreba vaših klijenata.
Treće - Pre nego što zapravo lansirate proizvod, napravite probno lansiranje. To je odličan način da obavite već pomenuto testiranje i steknete uvid u njegove prednosti i mane.
Kreiranje B2B paketa i proizvoda sadrži više elemenata koji, kada se pažljivo i planski uklope, predstavljaju osnovu uspešnog poslovanja. Oni podrazumevaju posvećenost, istraživanje tržišta, dobar tim i, naravno, ustaljene vrednosti koje možete ponuditi svojim korisnicima.