Ovaj sajt koristi kolačiće. Kolačići se koriste za analizu i unapređenje korisničkog iskustva i pomažu nam da se ova web lokacija poboljša. Politika o kolačićima.

Koronavirus i B2B prodaja: Posledice i Plan Akcije

Ovih dana postajemo svesni opšteg kolapsa do koga je doveo koronavirus. Od decembra prošle godine, ovaj virus je snažno uticao na 90 država širom sveta, odnoseći, nažalost, brojne živote.

Globalna ekonomija takođe snosi posledice. Brojni biznisi se urušavaju zbog mera zaštite koje države uvode, ostavljajući bez posla desetine hiljada ljudi. Oni koji ostaju, svoje poslovanje prebacuju gotovo u potpunosti online.

Šta korona znači za biznis?

Jasno je da su u gotovo svim trgovinama smanjeni radni sati, proizvodnja i sama komunikacija. Zato je važno unapred biti spreman za moguće scenarije. B2B i B2C su biznis modeli koji predstavljaju logično rešenje u situaciji u kojoj se našla globalna ekonomija. U tekstu koji sledi predstavićemo vam posledice krize i načine na koje uključivanje u B2B poslovanje može da sačuva vaš biznis.

Posledice

  • - Snabdevanje opada - Ovo dovodi do toga da biznisi gube mogućnost da pruže očekivanu uslugu ili njhova usluga gubi na kvalitetu.
  • - Proizvodnja postaje neizvesna - U zavisnosti od oblasti proizvodnje, mnogi prizvođači će iskusiti teškoće, što prilikom nabavke sirovina, što pri samoj proizvodnji.
  • - Smanjenje broja radnika - Uzimajući u obzir da snabdevanje i proizvodnja postaju neizvesni, kao i mere koje je Vlada sprovela, smanjenje broja zaposlenih je za neke biznise bilo jedino rešenje.
  • - Finansijske neprilike koje dovode do pozajmica od banke. U SAD čak 69% biznisa je već došlo u ovu situaciju, a kod nas je, nažalost, čest slučaj i popuno gašenje poslovanja.
  • - Ipak, neke kompanije ostvaruju neverovatne profite.To je rezultat unapred dobro pripremljene taktike.

Kako B2B može da sačuva vaše poslovanje?

  • 1. Dakle, treba da razumete jeste da tradicionalni biznis više nije funkcionalan. To znači će verovatno biti potrebno formiranje kriznog tima, preraspodela zaduženja, kao i finansija. Jedna od vrlina B2B jeste to što je povoljniji od klasičnog biznis modela. On podrazumeva da ćete preko jednog izvora moći da obavite sve što vaše poslovanje iziskuje.
  • 2. Imajte na umu da vaši klijenti sada više nego ikada očekuju da usluge koje im nudite dobiju brzo i efikasno. Samim tim, potrebno je da stalno budete povezani sa distributivnim centrima i konstantno ažurirate informacije o svom proizvodu ili usluzi. B2B model podrazumeva da, pre svega, budete deo veb-sajta koji će vas povezivati sa mušterijama i partnerskim firmama. Ovo znači da je protok informacija brži, a samim tim i vaše poslovanje efikasnije.
  • 3. Ukoliko se bavite prodajom proizvoda, B2B ce vam olakšati uklanjanje ili označavanje stavki koje više nisu dostupne. Ako neki proizvod samo trenutno nemate u zalihama, na ovaj način ćete jednostavnije kontaktirati dobavljače, a i kupcima omogućiti tačne informacije (poput datuma isporuke).
  • 4. Trebalo bi da nađete način da svoje klijente uverite da je vaše poslovanje i dalje pouzdano, odnosno, da će njihova očekivanja i dalje biti ispunjena. Kada su podaci jasno izloženi na jednom mestu, vaš biznis je svakako u plusu. Takođe, uzimajući u obzir prirodu korone, potrebno je i da svi vaši saradnici znaju da ste preduzeli sve potrebne mere zaštite. Blogovi koje B2B sajt često podrazumeva mogu pratiti razvoj situacije, pa ćete i vi i vaši kupci i saradnici imati uvid u samu prirodu funkcionosanja biznisa.
  • 5. Nemojte oklevati da delate. Tržiste je trenutno nepredvidivo, a mnogi e-biznisi beleže rekordne prodaje. Kako stvari stoje, tradicionalni biznisi rizikuju gubitak koji će ih uzdrmati do temelja, pa je neophodno okrenuti se modelu koji zapravo funkcioniše.

Zaključak

Po svemu sudeći,elektronsko poslovanje je trenutno najpraktičnije rešenje za sve one koji žele da prebrode novonastalu krizu bez većih gubitaka. B2B je možda model sa najviše benefita, uzimajući u obzir da je kreiran kako bi okupio više biznisa na jednom mestu. Brži protok informacija, ekonomičnost i efikasnost bili su odlike B2B od trenutka kada su biznisi počeli da ga primenjuju, a u krizi izazvanoj virusom koji menja način života na koji to čini korona, one jesu su i te kako potrebne.

newsleter icon envelope