Ovaj sajt koristi kolačiće. Kolačići se koriste za analizu i unapređenje korisničkog iskustva i pomažu nam da se ova web lokacija poboljša. Politika o kolačićima.
Kao što je mnogima od vas već poznato, potražnja za B2B uslugama postaje sve veća. U svetu je ova vrsta poslovanja već uzela maha, a njeno širenje u Srbiji takođe dobija na značaju.
Ovaj model poslovanja je stvoren sa razlogom i njegovo ubrzano širenje samo je potvrda benefita koje on donosi firmama koje ga primenjuju. Zahvaljujući konstantnom napretku tehnologije, B2B se takođe usavršava i dopire do onih delova planete u kojima je donedavno bio nepoznanica. Stoga je logično da mnoge od vas zanima zašto je B2B postao toliko važan za tržište.
Kao što je mnogima koji su već upućeni u B2B poslovanje jasno, ovaj model donosi brojne benefite kako firmama koje sarađuju, tako i potrošačima koji su u njihovoj ciljnoj grupi. Pored toga što omogućava da određene kompanije prošire broj klijenata, B2B model utiče na to da cene usluga i proizvoda budu povoljnije, samim tim što se manje novca ulaže u marketinške strategije.
Pored toga, ovakav biznis model utiče na napredak partnerskih firmi, jer uspeh onih koje su klijenti, zavisi od uspeha onih koje su posrednici i obrnuto. To je posebno važno kada su u pitanju start-up kompanije.
Tehnološki razvoj direktno utiče na razvoj B2B, pa se podrazumeva da će ovaj model pratiti moderne tendencije i povlačiti dalji progres biznisa generalno. Na taj način, on pruža dosta mogućnosti i za druge vrste inovacija.
Činjenica da je B2B dostupan online ubrzava proces poručivanja proizvoda ili usluga. Ponuda je potencijalnim potrošačima dostupna u bilo koje doba dana. To je važno jer su nove generacije potrošača uglavnom okrenute onlajn istraživanju proizvoda i kupovini istih. I ne samo to - Internet je omogućio i biznisima da brže obave proces snabdevanja za firme-posrednike.
Kada pogledamo e-commerce, jasno je da u poslednje vreme B2B ima prednost u odnosu na B2C, odnosno direktan odnos sa potrošačima. Razlog za to je činjenica da pomoću B2B kompanije uspevaju da prodaju veću količinu proizvoda ili veći broj usluga, samim tim povećavajući vrednost porudžbine. Tome ide u prilog statistika prema kojoj B2B sajtovi u SAD, na primer, imaju konverziju od 10%, dok je ona za B2C sajtove 3%.
Na kraju, stvar koja je značajna i za B2B i za B2C jeste mogućnost da kompanije dobiju fidbek potrošača. U kratkom vremenskom roku ovi biznisi dobijaju informacije o svojim proizvodima i uslugama i imaju priliku da rade na njiihovom poboljšanju.
B2B je model poslovanja koji se opravdano širi. Glavni benefit ovakvog poslovanja jeste ušteda kako novca tako i vremena. Pošto je sada dostupan veliki broj B2B platformi, mnogi biznisi imaju mogućnost da dopru do većeg broja potrošača bez trošenja prevelikih suma na sve one usluge koje bi im bile neophodne u fizičkoj prodaji. Digitalni marketing, brojne biznis strategije i web-dizajn su dostupniji i povoljniji, a tu je i mogućnost da se u kratkom vremenskom roku dobije mišljenje kupaca.
Sve navedeno predstavlja jaku motivaciju za biznise da se okrenu B2B, što i jeste slučaj za sve veći broj kompanija. Ako se uzme u obzir da ovaj vid poslovanja uključuje i konstantno praćenje modernih tendencija u sferi tehnologije, možemo očekivati i da će se kompanije koje ga primenjuju truditi da pruže kvalitetniju uslugu. Takva vrsta kvaliteta utiče i na kvanititet, pa tako ne čudi to što B2B model postaje sve masivniji i neophodniji.