Ovaj sajt koristi kolačiće. Kolačići se koriste za analizu i unapređenje korisničkog iskustva i pomažu nam da se ova web lokacija poboljša. Politika o kolačićima.

Politika privatnosti na B2B sajtovima

Kao što je mnogima od vas poznato svaki sajt mora poštovati politiku privatnosti. To znači da svi privatni podaci koje ostavljate na sajtu moraju biti zaštićeni i da je zloupotreba istih ozbiljan prekršaj. Naravno, na koji način će politika privatnosti biti sprovedena, zavisi od sajta do sajta. Šta to zapravo znači?

Pretpostavićemo da je svako od vas bar jednom bio u situaciji da mora da ostavi informacije o sebi na određenom sajtu. Bilo da ste pravili profil na društvenoj mreži ili vršili neki oblik internet kupovine, vaše ime, prezime i email adresa su bili neophodan deo procesa. Zapravo, ti podaci su minimum. Pri kupovini ili vršenju nekog vida transakcije putem interneta, od vas će se očekivati da date i broj bankovnog računa, telefona, u nekim slučajevima i JMBG i adresu stanovanja. Ovo su podaci koji na Internetu imaju najveću vrednost. Zato, pre nego što ih ostavite, važno je da znate zbog čega su ti podaci neophodni i da li će to što ih dajete na bilo koji način ugroziti vašu bezbednost.

B2B shop i zaštita podataka

Ukoliko želite da učestvujete u B2B trgovini, sasvim je izvesno da će biti potrebno da pored imena i prezimena date i druge podatke. Obično su u pitanju kontakt podaci (email adresa, telefon) i demografski podaci (adresa stanovanja, poštanski broj, i slično).

Ove informacije se prikupljaju u različite svrhe. Uglavnom su neophodni za otvaranje korisničkih računa, kako bi shop obaveštavao korisnika o izmenama u poslovanju, promocijama ili kako bi korisnicima bio dostavljen proizvod koji su naručili.

Većina kompanija podatke čuva za internu upotrebu. Mogu ih koristiti kako bi od vas dobile feedback o svojim proizvodima, zarad istraživanja tržišta ili kako bi vam slali promotivne email-ove.

Takođe, podatke koje ostavljate mogu koristiti samo oni koji upravljaju sajtom, odnosno, zaposleni koji obrađuju baze podataka za sajt. Da ne bi došlo do zloupotreba, neophodno je da znate da su vaši podaci zaštićeni.

U načelu, svi sajtovi ove vrste moraju imati stranicu na kojoj je transparentno izložena politika privatnosti - korisnik treba da zna koje podatke je potrebno da unese, u kakve svrhe će se ti podaci koristiti, ko sme da ih koristi i koliko dugo. Što se tiče dužine čuvanja, obično je u pitanju duži vremenski period. U slučaju B2B sajta - dokle god traje saradnja sa klijentom.

Kolačići

Kada pristupite nekom sajtu, često ćete biti u prilici da ograničite/onemogućite kolačiće. U pitanju su podaci koji omogućavaju sajtu da zapamti vas kao korisnika. Oni obično sadrže ime vašeg Internet domena, vrednost i period trajanja, kao i nasumično generisan jedinstveni broj. Ukoliko ne želite da vas sajt koji ste posetili prepoznaje prilikom budućih poseta, možete ih onemogućiti i to je jedan od vidova zaštite koji sajtovi pružaju.

Suma Sumarum

Politika privatnosti je neizostavan deo svakog sajta i postoji onoliko dugo koliko i sam Internet. Na svim ozbiljnim sajtovima ovaj segment je jasno definisan i njihov korisnik je maksimalno zaštićen od mogućih zloupotreba. Kada odlučite da koristite usluge nekog B2B sajta, vrlo je verovatno da ćete pored vašeg imena, prezimena i imejl adrese morati da ostavite i određene demografske podatke, poput adrese stanovanja i poštanskog broja. Ukoliko kupujete neki proizvod ili uslugu, biće potrebno da ostavite i broj bankovnog računa.

Vrlo je važno da pre nego što ostavite tražene podatke, pažljivo pročitate politiku privatnosti, kako biste znali na ko, u kakve svrhe i koliko dugo će ih koristiti. Zloupotrebe informacija nisu retka pojava u digitalnom svetu i zato je neophodno da budete u potpunosti informisani.

newsleter icon envelope