Ovaj sajt koristi kolačiće. Kolačići se koriste za analizu i unapređenje korisničkog iskustva i pomažu nam da se ova web lokacija poboljša. Politika o kolačićima.
Nekolicini vas je u nekom trenutku do uha doprla skraćenica B2B. Neko vam je možda i objasnio šta je u pitanju, ali informacije su se nekako zagubile u kratkoročnom pamćenju. Ipak, kao osoba koja želi da otkrije nove horizonte poslovanja, opet nailazite na ovaj pojam i nalazite da vam nije baš najjasniji. Ne brinite. U tekstu koji sledi otkrićemo vam šta je B2B poslovanje i kakve benefite vam može doneti.
B2B je skraćenica za pojam “business to business” - elektronsko poslovanje koje olakšava saradnju između različitih kompanija. Konkretno, B2B predstavlja udruženu trgovinu dve ili više kompanija pomoću web-tehnologija i Interneta. Ili, još jednostavnije, u pitanju je proces kupovine i prodaje na jeftiniji, brži i jednostavniji način.
B2B pruža brojne mogućnosti kada je prodaja u pitanju - od veleprodaje, preko lanaca distribucije velikih trgovina i prodaje organizacijama, do snabdevanja i preprodaje.
Bilo da ste već stvorili brend ili tek izlazite na tržište, važno vam je da proces prodaje teče lako i brzo. Jedan od najboljih načina da to učinite jeste da pomenute proizvode prezentujete putem Interneta.
Pomoću veb-sajta i elektronskog kataloga omogućavate klijentima da brže i lakše dođu do vas i sa par klikova naprave porudžbinu. Svaka porudžbina se obrađuje digitalnim putem, a kako je Internet dostupan 24/7 i cene online usluga su prilično niske, ušteda vremena i novca je očigledna.
Pored toga, B2B prodaja vam omogućava da lako dođete do povratnih informacija i, shodno tome, lakše upravljate logistikom, cenama i zalihama proizvoda. Takođe, biće vam jednostavnije da napravite klasifikaciju kupaca.
Oni koji su već upućeni u B2B, verovatno vrlo dobro poznaju i B2C. Ali, kada tek upoznajete ove vidove poslovanja, može se desiti da ih pomešate. Ipak, razlika postoji. Dok u B2B poslovanju jedna firma vrši prodaju uz pomoć druge, B2C (business to consumer) prodaja se vrši direktno između firme i potrošača. Ako ste kupovali ili prodavali bilo šta preko Amazona ili eBay-a, već ste bili deo u B2C.
Ipak, ova dva vida poslovanja su i te kako povezana. Uzmimo primer bilo kog sajta za dostavu hrane: S jedne strane imamo niz restorana koji na određenom sajtu imaju svoj meni i koriste usluge dostave koje isti nudi. Dakle, odnos između restorana i sajta je B2B poslovanje. S druge strane nalaze se potrošači koji svakodnevno posećuju sajt i tim putem naručuju hranu. Odnos između sajta i potrošača je B2C prodaja.
U poslednje dve decenije, zajedno sa širenjem Interneta, i B2B poslovanje je počelo da uzima maha. Danas, softverska rešenja, mobilne tehnologije i veštačka inteligencija u njegovoj službi ozbiljno menjaju statistiku u korist B2B.
Praćenje ove statistike vam pomaže da vidite u kom smeru se kreće Business to Business prodaja. Na primer:
Pored toga, moramo imati u vidu i kako procentualno određeni elementi trgovine utiču na samu prodaju. Dakle:
Gore pomenuta statistika ukazuje na to da je potrebno posebnu pažnju posvetiti i B2B marketingu, koji opet pruža brojne mogućnosti. Bilo da šaljete direktne imejlove, postavljate banere ili koristite socijalne mreže, Internet vam omogućava da brzo izgradite reputaciju i doprete do većeg broja klijenata.
Naravno, pre samog reklamiranja, potrebno je da pokrijete segmente, poput transparentnosti informacija o poizvodu, stanja zaliha, praćenja isporuka, itd. Kao što smo pomenuli ranije, pomoću Interneta sve ovo se nalazi na par klikova mišem, kako za potencijalne kupce tako i za vas.